Om oss

Året er 2009 og en drøm går i oppfyllelse. Fru Lykke og jentene åpner dørene på Roseby Kjøpesenter den 1.oktober. Snille venner, hjelpsom familie, en gammel sofa, litt kaffe, hyller og heng, ROSA, klær, gaver, deilige dufter, KOS, såper og lys, god te, LYKKE I LIVET, en liten spire..... Nå har vi hatt åpent i over 1 år. Mye har vi lært, og ting er i stadig forandring. Vi står foran en spennende vår. Vareutvalget skal utvikles. Ny norsk design og nye merker. Idêer skal gjennomføres :-)

fredag 3. september 2010

Noen hotte høsttips!!

Det er ikke alltid like enkelt å henge med på trendene. Vi vil gjerne være moteriktige, og "up to date" til en hver tid. Men av og til må vi jo bare innrømme at noen trender tar det litt tid å fordøye, og ikke minst gjennomføre. En av de tingene som er mest morsomt med en trend, er at den nesten alltid gjør sitt inntog på nytt. Selv om vi er klar for den, eller ikke......


Begynner å bli noen år siden slengbuksene kom tilbake, men jeg husker godt hvor påståelig jeg var. Aldri i verden at slengbukser skulle komme på denne jenta her nei. Men etter noen måneder, så var nettopp slengbukser mitt favoritt plagg.
Har nok lært litt, etter mang en "aldri i verden" kommentar når nye ting har blitt introdusert som sesongens beste kjøp. Nå er jeg stort sett åpen for det meste, selv om jeg fortsatt merker et snev av tilbakeholdenhet for en del ting.

Etter å ha hatt blondebodyen som en klar ener på midten av 90 tallet, hadde jeg egentlig aldri trodd at blonder skulle finne sin plass i mitt klesskap igjen. Ser for meg antrekket jeg elsket...svart blondebody, sykkelshorts med blonder nede, vest med striper og selvfølgelig mine elskede "horestøvletter". Det var navnet vi brukte på de lange støvlettene som rakk oss midt opp på låret. Vi var absolutt moteriktige, og ikke minst selvsikre, med et sånt antrekk.
Nå er svarte blonder mer aktuelt enn noensinne, og selvfølgelig finnes de i mitt skap. Er jo kjempestilig med en svart blondetights under en enkel kjole. Og måten man bruker en blondetopp på, er det kun fantasien som setter en stopper for.


Når det kommer til støvlettene har de vært moteriktige igjen i flere år nå, og holder seg på topp også denne høsten. Sykkelshortsen har nok en gang vist seg i motebildet, men dette er en trend jeg personlig har hoppet glatt over! Og vester finnes i alle fasonger og kvaliteter. Hos oss kan dere finne dem både i strikk og i mer party utgaver.



I dag har vi supplert på blondetightsen vi har fra Vila, for den er det snart tomt av i butikken. Og selvfølgelig har vi også fått bestillt inn flere blondetopper med lang arm. 

Svart og hvitt er alltid populære farger om høsten. Og et antrekk med en kombinasjon av disse, er bare lekkert. I høst anbefaler jeg dere å få fatt i en kjole i svart og hvitt, og dere vil være klar for en hvilken som helst anledning.  Jeg gleder meg sykt mye til vi får inn denne kjolen fra Vila. Den er kjempefin, og kommer inn i løpet av september, tidlig oktober.

Jeans kom for fullt tilbake nå i sommer, og trenden fortsetter heldigvis utover høsten. Ikke pakk vekk jeansjakken dere kjøpte, men bruk den med en deilig strikk under. Og selvfølgelig finner dere et utvalg jeans i butikken hos oss. Vi har både de med bootcut, de smale, de med en slitt look og de med nagledetaljer. Svarte jeans er også superhot til høsten.



Strikk er som alltid en sikker høsttrend. I år er det mye oversized strikk, strikkakjoler og store strikkagensere som dere kan bruke som kjoler. Fint både over tykke strømpebukser, tights eller over smale jeans.

Heldigvis for oss som er glad i pasteller, så kan vi med fordel bruke det i høst også. For dere som synest pasteller er "too much" spesielt på denne årstiden, så kan dere være litt vågale og satse på et pastellfarget tibehør. En veske, et skjerf eller hansker i en pastellfarge er jo bare lekkert.

Kanskje en av disse toppene kan friste dere til å gå for pasteller denne høsten :-)



Et siste tips til dere som er ute etter en finkjole. Kom innom butikken og prøv denne! LEKKER!

Ha ei fin start på helgen alle sammen. Bruk søndagen til kos, og lørdagen til shopping :-)

Klem fra Lykke Line



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar