Om oss

Året er 2009 og en drøm går i oppfyllelse. Fru Lykke og jentene åpner dørene på Roseby Kjøpesenter den 1.oktober. Snille venner, hjelpsom familie, en gammel sofa, litt kaffe, hyller og heng, ROSA, klær, gaver, deilige dufter, KOS, såper og lys, god te, LYKKE I LIVET, en liten spire..... Nå har vi hatt åpent i over 1 år. Mye har vi lært, og ting er i stadig forandring. Vi står foran en spennende vår. Vareutvalget skal utvikles. Ny norsk design og nye merker. Idêer skal gjennomføres :-)

mandag 27. september 2010

Nå nærmer det seg!!

I går kveld kom den heeelt nydelige blå tapeten med fugler på, opp i butikken. Nok en gang ble det en sen kveld. Hva er det egentlig med meg og beregning av tid?? Slepte med meg mann og barn ned i 16 tiden. Hadde med bæresele, leker og vippestol, i tillegg til det nye skapet, lim og tapet. Optimist som jeg er, så hadde jeg stor tro på at lillesnuppen ville sitte i vippestolen og kose seg med å se foreldrene jobbe. Vet ikke helt hvor jeg fikk den tanken fra?!? Burde vel erfart nå at vår lille arving må være en av de mest utålmodige babyer ever!! Han var lite interessert i å sitte der å glane på oss.

Så da ble det å henge i bæreselen på magen til mamma. Begrenset liksom litt muligheten jeg hadde til effektiv jobbing. Fikk flyttet litt varer hit og dit da om ikke annet...og selvfølgelig kommandert min kjære til alt han skulle gjør. Da lillesnuppen sovnet, tenkte jeg at han kunne få fortsette cowboyluren sin i sofaen. Optimist igjen....med en gang jeg la han ned, så våknet han selvfølgelig. I tillegg til å være utålmodig, så må han også være den 4 måneders gamle babyen som trenger minst søvn. Han sover som regel kun 1 time tilsammen pr dag....1 1/2 hvis jeg er heldig :-) Sta er han også, så jeg lurer virkelig på hvem han har arvet alle disse egenskapene fra.

Etter en stund måtte vi bare dra hjem og gjør snuppen klar til legging, så jeg overlot resten av tapetseringen til handymannen. Overbeviste han om at dette nok ikke kom til å ta mer enn maks 2 timer (hadde selvfølgelig satt han til å flytte hyller og skap også). Haha.....jaggu tok det en god del lenger tid enn som så. Det værste var jo egentlig at jeg måtte dra ned og rydde på plass varer, da han kom hjem klokken 21.30. Så det ble en rimelig sen kveld på meg kan man si. Kunne liksom ikke overlate alt rotet til Kristina, som skulle åpne i dag, heller.

Men resultatet ble veldig bra da, og jeg er superfornøyd!! Nå mangler vi bare tapet på frontveggen, men den får vente til vi får nye frontheng. Trenger noen som faktisk kan henge skikkelig, og ikke stå på skeiva. Skeive frontheng er noe av det mest irriterende jeg kan komme på akkurat nå. Sikkert på grunn av at jeg har fikset de x antall ganger....uten særlig langvarig hell.



Skapet fikk litt tapet på seg det også, og ble riktig så lekkert. Litt mindre enn jeg hadde forestillt meg, men det kommer til å bli sååå fint med PIP serviset inni. Noe jeg forøvrig krysser fingrene for at skal komme denne uken, helst til vi starter feiringen av 1 års jubileumet vårt på torsdagen. Synest det tar ALT for lang tid å få det, og jeg er nå ekstremt gira på at det skal komme!


Nå gjenstår det noen småting, og en sjenk som fortsatt står i garasjen, før jeg er fornøyd. Problemet er vel bare at alle disse småtingene fort tar en kveld å få fikset de også, selv om jeg i utgangspunktet håper at det skal være gjort på 1 time. Spørst om jeg må få ordnet med barnevakt en av de nærmeste dagene, sånn at vi får det gjort. Har forresten vært på utkikk etter rosa prøveromsgardiner, uten å finne. På lørdagen var jeg på loppis, og guess what...joda, der fant jeg noen kjempefine gardiner i lys rosa. Hadde aldri trodd at jeg skulle være så heldig. Så da får jeg ta fram symaskina mi, og fikse litt på lengden, så blir de nok perfekte. Og for dere som ikke tror at jeg faktisk eier ei symaskin....den ble kjøpt for penger jeg fikk til konfirmasjonen min for "ikke så alt for mange" år siden. Jenta si det :-)

Vil til slutt fortelle dere om noen av de flotte varene vi fikk inn på slutten av forrige uke. Må jo holde dere oppdatert på det området også :-)

Det kom masse fine varer fra Soaked In Luxury. Denne her er absolutt den tøffeste kjolen i høst. Den har nagler på skuldrene, og litt vidde nede. Akkurat passe vidde, sånn at den sitter kjempefint på. Vi fikk kun 6 stk av den, så denne kjolen er unik folkens. Den er i PU, og ikke ekte skinn, så prisen på 699,- er helt toppers! Den er mye lekrere i virkeligheten, enn på bildet her. Bare så det er sagt :-)

Vi fikk også inn en søt cardigan med puffermer i svart, og en tøff vid militærbukse i mørkgrå.
For dere som er ute etter en klassisk enkel "dresskjole", så kom denne inn i grå. Vi hadde mye etterspørsel etter sånne typer kjoler da det nærmet seg jul i fjor. Det vi synest er ekstra digg med Soaked In Luxury, er at de tingen vi får inn kun kommer i et lite antall. Her har dere mulighet til å kjøpe dere noe spesielt som ikke "alle andre har". Det samme gjelder for denne kjolen.

Fra Vila kom denne fantastisk fine kjolen, som bare sitter helt perfekt på....og den koster kun 350,-!! Vi har den i offwhite/svart, og grå/svart. Vi fikk også inn de vanlige bomullstightsene i brun og i grønn, som passer perfekt til høstens tunicaer.






I dag har jeg vært noen timer på jobb igjen. Fikk mye skryt av tapeten vår, så det var kjekt. Heldigvis så hang denne ytterjakken fra Vila i butikken da jeg kom. Endelig så har den kommet! Vi hadde stor respons på en tilsvarende ytterjakke fra Object, og den ble utsolgt på noen få dager. Anbefaler derfor denne til de som ikke fikk fatt i den fra Object. Har lang venteliste på denne også, så ikke nøl med å komme innom hvis du er ute etter ei varm og tøff jakke til vinteren.

Husk å følge med her på bloggen og på tilhengersiden vår på Facebook framover. Kommer til å legge ut tilbud vi skal ha i butikken, og gi dere muligheter til å vinne flotte premier, i forbindelse med 1 års jubileumet vårt. Vi starter feiringen på torsdagen, og holder på ut uke 40. Gleder oss!!

Klem fra Lykke Line

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar