Om oss

Året er 2009 og en drøm går i oppfyllelse. Fru Lykke og jentene åpner dørene på Roseby Kjøpesenter den 1.oktober. Snille venner, hjelpsom familie, en gammel sofa, litt kaffe, hyller og heng, ROSA, klær, gaver, deilige dufter, KOS, såper og lys, god te, LYKKE I LIVET, en liten spire..... Nå har vi hatt åpent i over 1 år. Mye har vi lært, og ting er i stadig forandring. Vi står foran en spennende vår. Vareutvalget skal utvikles. Ny norsk design og nye merker. Idêer skal gjennomføres :-)

onsdag 15. september 2010

Høsten har kommet!

Nå er den her, enten vi vil eller ikke.....HØSTEN!! Kjenner at jeg egentlig er litt klar for den også, selv om jeg nok har mine glansdager om sommeren. "Hver årstid har sin sjarm". Hvor mange ganger får vi ikke høre det, når høststormene begynner å herje som værst. Er dette noe vi sier for å trøste oss selv, eller har folk faktisk et poeng? Er det sjarmerende å måtte gjemme seg vekk i regnklær, trave rundt i store støvler og få sveisen ødelagt av sterk kuling? Kanskje ikke, men alt kommer an på hva du gjør ut av det. Store regnklær er jo litt digg å slenge på seg. Det finnes sinnsykt masse kule støvler å få kjøpt, og ingenting er vel mer deilig enn å trykke ei trendy lue nedover hodet. Da slipper man å bruke masse tid på sveisen, når det er så mye annet som skal gjøres om morgenen. Forutsetningen er selvfølgelig at man må være ute hele dagen, eller at man kan beholde luen på når man kommer inn....kanskje en dårlig idê likevel det å droppe hårstylingen??!!? Pytt, pytt. Ha en hårstikk tilgjengelig i lomma, så er du reddet uansett :-)

I dag har jeg vært våken siden 07.15. Ja, det faktisk veldig tidlig for min del. Har vært bortskjemt med at lillesnuppen har sovet til nærmere klokka 10. Mulig disse hærlige morgenene nå er over for godt, eller hvert fall fram til han kommer i puberteten :-) Gjor en innsats for å få han til å sove igjen. Byttet først bleie i senga, for han var så tissevåt. Så fikk han mat, og midt under matinga så bæsjet han seg like så godt ut. Selvfølgelig hadde jeg ikke flere bleier på soverommet, så vi stod opp og byttet bleie en gang til. Han var kjempetrøtt, så jeg tok han med opp i senga igjen. Strappet smokken inn, og krysset fingrene. Det såg lovende ut ei stund, men plutselig så fant han ut at det å sove ikke var så veldig interessant. Etter mye nesten soving, ga jeg opp. Vi gikk ned på stua og han fikk ligge i hengekøya si, mens jeg satte på vannkokeren for å ordne meg litt te (noe som virkelig hører med til høsten). Da vannet var klart, hadde snuppen like så godt sovnet.....så da ble det litt blogging fram til han våkner igjen.

En av de viktigste grunnene til at jeg er klar for høsten, er alle de fantastiske høstklærne som finnes i butikken. Endelig kan jeg få begynne å bruke de tykke strikkajakkene (ute blant folk, og ikke bare i sofaen), som jeg kjøpte for 1 måned siden. Klærne i butikken kommer også mer til sin rett, nå når høsten har gjort sitt inntog. Folk tar med seg høstfølelsen inn på senteret, og de tykke strikkajakkene og ytterjakkene går unna som varmt hvetebrød.

Men vi har ikke før vendt oss til tanken på høsten, så begynner julebordsklærne å strømme på.....Tro det eller ei!! Vi har fått inn flere lekre kjoler, så her er det bare å være tidlig ute.


I går fikk vi inn masse nye emaljeskilt, kalendere, wallstickers mm fra La Finesse. Vi fikk også inn en kjempefin stumtjener som vi skal bruke i vindusutstillingen.  Hvis noen har lyst å på den, så bestiller vi selvfølgelig inn flere.


De lekre retro radioene fra Roberts Radio har også kommet inn igjen. Sooo nice, i tillegg til at de har en fantastisk god og fin lyd. Jeg bare elsker disse!!!


Nå ser det ut til at lillesnuppen er i ferd med å våkne. Ha en superfin høstdag alle sammen!!

Chiao!!

Klem fra Lykke Line

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar