Om oss

Året er 2009 og en drøm går i oppfyllelse. Fru Lykke og jentene åpner dørene på Roseby Kjøpesenter den 1.oktober. Snille venner, hjelpsom familie, en gammel sofa, litt kaffe, hyller og heng, ROSA, klær, gaver, deilige dufter, KOS, såper og lys, god te, LYKKE I LIVET, en liten spire..... Nå har vi hatt åpent i over 1 år. Mye har vi lært, og ting er i stadig forandring. Vi står foran en spennende vår. Vareutvalget skal utvikles. Ny norsk design og nye merker. Idêer skal gjennomføres :-)

torsdag 14. oktober 2010

PIP deg opp :-)

Skal være den første til å innrømme at jeg har vært lite flink med bloggingen i det siste. Tror jeg må lære meg til å skrive kortere innlegg, og ikke bruke timesvis hver gang jeg skal blogge. Vet om andre som også synest det kunne vært greit :-) Sitter stort sett bare og sier "ja" og "ha" når min kjære prater til meg, mens jeg sitter å blogger. Så nå får vi se hvor flink jeg er.....

I går fikk vi fyllt opp igjen butikken med PIP serviset. I tillegg til det vi supplerte på, fikk vi også inn en del ting vi ikke har hatt før. Blant annet noen LEKRE kakefat, søte sukkerskåler og Tea Tip. Tea Tip er små skåler man kan legge teposen på, men de er veldig flotte å sette i gruppe med telys på også.


Denne morgenkåpen fra PIP forelsket vi oss helt i, og vi måtte bare bestille den inn da vi såg den. Den er sååå fin, og supersøt der den henger i butikken. Den var kjempemyk og deilig. Ikke å forakte å ta frokosten i denne her nei. Kanskje et julegavetips??






I dag kom ny levering fra Yankee Candle. Disse hærlige duftene er kjempepopulære for tiden. "Clean Cotton" har vi solgt kjempebra av helt siden vi åpnet i fjor, og i dag fikk vi også inn to nye dufter. "Baby Powder", og "Good Air" som faktisk inneholder mer enn 50 % luktnøytralisering. Og selvfølgelig så kom juleduften....men den gjemmer vi på lageret noen uker til enda.
Vi fikk duftepinner, duftelys, dufteposer, on-the-go spray, base til å sette i kontakten mm. Kjempedeilig!! Fikk melding fra Kristina at hun virkelig hadde fått "duftet" seg, mens hun pakket opp :-)

Har selvfølgelig fått inn noen flotte høstklær denne uken også. Som jeg har sagt tidlige så blir det sykt tidkrevende å legge ut bilder av alt som kommer inn. Hadde sikkert litt vel store ambisjoner da jeg opprettet bloggen vår!! Hehe...man lærer så lenge man lever, og bra er jo det.
Her er hvert fall bilde av genseren vi fikk inn fra Object i dag. Den kom i grå og svart, og har en stor rollneck som henger....nesten som et skjerf faktisk. Absolutt mye finere i virkeligheten enn det bildet viser!!


Etter jobb i dag tok jeg med meg min lille familie på Moldebadet. Lillesnuppen skal begynne på babysvøm på mandagen, så vi tenkte vi måtte teste hvordan han reagerte på bading i basseng. Han er veldig skvetten, og blir fort skremt av brå og skarpe lyder. Hyling, hosting og nysing er ikke akkurat suksess rundt han. Ikke spesielt morsomt nå når vi har fått forkjølelse i hus. Da jeg var liten fikk jeg vite at hjernen kunne sprenges dersom man kvalte en nys, så en dag i nærmeste framtid er det godt mulig at det blir noen ødelagte hjerner her i huset :-) Men badinga gikk overraskende bra. Han gliste og koste seg hele tiden, uten å skrike en eneste gang. Blir spennende å se hvordan han reagerer når det blir masse hylende småttiser rundt han. Vi får krysse fingrene og håpe det går bra!


Må si jeg har stor beundring og respekt for ei hyggelig jente på Midsund, som driver sin egen frisørsalong. (Håper det går greit at jeg legger ut bildet av de nystekte bollene dine, Maria?) Nå har hun også begynt å selge gave -og interiørartikler. Hun har samboer, 3 små barn, hund og katt. Hun styrer på med salong, butikk, blogging, hus og hjem.

Var akkurat innom bloggen hennes, og der lyser det nystekte boller mot meg. Hvor tar hun egentlig energien fra? Jeg har hatt planer om å bake noen kjeks, som jeg fant oppskrift på i KK, i flere uker nå. Tenkte da jeg såg oppskriften "at dette skal jo jeg få til også". Såg veldig enkelt og fort gjort ut. Ingrediensene ble kjøpt inn, men de ligger selvfølgelig fortsatt urørte i skapet. Samboeren hennes får nystekte boller til kvelds, mens min knappest får middag når han kommer hjem. Forskjell på folk ja! De værste er nesten at disse to samboerene jobber sammen, så jeg krysser fingrene for at kjerringenes husmorskvaliteter ikke blir diskutert :-)
Klikk dere inn på bloggen hennes, og bli imponerte. http://hennessalong.blogspot.com/2010/10/nystekte-boller.html?spref=fb

I morgen skal vi få trukket vinnerene av premiene vi hadde i forbindelse med 1 års jubileumet vårt. Skal holde dere oppdatert her på bloggen og på facebooksiden vår hvem som er de heldige, så følg med!

Jaja, brukte jo litt tid på bloggingen i dag også. Nok en gang et litt langt innlegg, men ikke så alt for ille vel?? :-)

Klem fra Lykke Line



3 kommentarer:

  1. TUSEN TAKK for fine ord, Line!!:)
    Kjenner med ikke helt igjen som "superkvinnen" da men...jeg liker bare å ha litt å gjøre:)..(Genetisk belastet tror jeg..:)
    Men jeg får da litt hjelp med salongen, du har jo startet opp helt ALENE!Og attpå til fått en liten baby..så all respekt og beundring tilbake!!:) Du har fått en kjempeflott butikk, med utrolig mye fint, og som skiller seg ut!:)
    Og når det gjelder snekkerene våre..tror jeg de bare skal være fornøyd, med å ha slike flotte damer som oss....:)hehe

    SvarSlett
  2. Heisann :)
    Var innom butikken... Det var så mye fint!!!
    Gikk ikke tomhendt ut, nei ;)
    Tenkte jeg skulle tipse deg om at du kan forhåndslage innlegg og bestemme når de skal publiseres.. (Innlegget du har laget nå kunne kanskje ha blitt 3-4 små drypp)..
    Du finner det på alternativer for innlegg.. Der skriver du inn dato og når det skal publiseres.. Da kan du ta deg en bloggkveld og lage mange på en gang.. Greit å lage noen personlige innlegg og noen fra butikken om nye varer etc.. Mange som gjør det slik..
    Er veldig kjekt å følge bloggen..:)
    Jeg gikk innom butikken her om dagen pga bilder du hadde lagt ut av varer.. Men tightsen var utsolgt i min str.. Men kommer vel inn igjen..:))
    Håper ikke dette ble for belærende , men det var pga tips fra en annen blogger jeg fant ut om tidsbestemt publisering av innlegg.. Greit å kunne dele litt :)
    Ha en fin helg :)
    KLem Siv Janne

    SvarSlett
  3. Tusen takk for tipset!! Kan nok bli flinkere til å gjør sånne ting ja :-) Visste ikke at dette gikk an, så det skal jeg sjekke ut! Får håpe at "øvelse gjør mester". Kjekt å høre at du liker det vi har!! Synest også at det er veldig mye fint nå, og mer skal det bli. Veldig mye fint på veg inn nå fram mot jul!

    Klem

    SvarSlett